Skladnost in integriteta
Naš kodeks je naš zakon.
Informacija o internem pritožbenem postopku v Delavski hranilnici d.d. Ljubljana
Vaše zadovoljstvo s storitvami je naša prednostna skrb. Tudi kadar se srečujemo z vašimi pomisleki ali kritičnimi opombami, jih razumemo kot konstruktivno povratno informacijo, ki nam omogoča izboljšanje naših storitev in prilagajanje vašim pričakovanjem.
V Delavski hranilnici je vzpostavljen enostopenjski sistem internega pritožbenega postopka. Pritožbe strank obravnava Komisija za pritožbe, ki jo sestavljajo strokovni delavci hranilnice in jo imenuje uprava hranilnice.
Kako vložiti pritožbo
Kadar niste zadovoljni z našimi storitvami ali z ravnanjem naših zaposlenih pri izvajanju pogodb in poslovnih razmerij, lahko svojo pritožbo vložite izključno pisno na naslednje načine:
- Po elektronski pošti na naslov: pritozbe@delavska-hranilnica.si
- Preko spletne banke Dh-Osebni ali Dh-Poslovni
- Po navadni pošti na naslov: Delavska hranilnica d.d. Ljubljana, Komisija za pritožbe, Miklošičeva 5, 1000 Ljubljana
Pisni odgovor boste prejeli le na pisno predloženo pritožbo.
Roki obravnave
Na vašo pritožbo se bomo odzvali čim prej, vendar najpozneje v 15 dneh od njenega prejema. V posebej zahtevnih primerih vas bomo pravočasno obvestili o podaljšanju roka in navedli predvideni termin odgovora.
Informacija o izbranem izvajalcu izvensodnega reševanja potrošniških sporov
Delavska hranilnica je v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (ZIsRPS) določila pristojni organ za izvensodno reševanje potrošniških sporov: Združenje bank Slovenije - GIZ, Ljubljana, Šubičeva ulica 2, 1000 Ljubljana.
Potrošniki, ki se ne strinjajo z našo odločitvijo o pritožbi ali v 30 dneh ne prejmejo odgovora, lahko najpozneje v 13 mesecih od vložitve pritožbe pri naši hranilnici sprožijo postopek izvensodnega reševanja spora.
Zahtevo za posredovalno-predlagalni postopek lahko podate na naslov Združenje bank Slovenije - GIZ, Ljubljana, Šubičeva ulica 2, 1000 Ljubljana, telefon: +386 1 242 97 00, z označitvijo: pobuda za IRPS, ali elektronsko na: izvajalec.irps@zbs-giz.si. V postopku sodeluje neodvisni posrednik, ki se trudi najti obojestransko sprejemljivo rešitev. Če sporazuma ni možno doseči, posrednik pripravi strokovno, vendar nezavezujoče mnenje. Za vas je postopek brezplačen. Dodatne informacije najdete na: www.zbs-giz.si.
Pravilnik o internem pritožbenem postopku in izvensodnem reševanju sporov
Skladnost poslovanja
Tveganje skladnosti je tveganje zakonskih ali regulatornih sankcij, materialne ali finančne izgube, izgube ugleda ter s tem povezane izgube zaupanja strank in javnosti, ki lahko izvirajo iz nespoštovanja zakonodaje, smernic in standardov ter internih pravil, s posebnim poudarkom na aktivnostih procesa preprečevanja pranja denarja in financiranja terorizma.
Skupina DH je sprejela politiko krepitve integritete in zagotavljanja skladnosti poslovanja in tako določila temeljna načela zagotavljanja skladnosti svojega poslovanja na vseh nivojih zunanjih zakonodajnih in podzakonskih zahtev ter priporočil nadzornih organov (Evropske unije, Republike Slovenije), mednarodnih standardov bančnega sektorja, skladnost z dobrimi poslovnimi praksami in politikami, etičnimi načeli in načeli poštenega delovanja. Skupina DH se zavezuje tudi k skladnosti delovanja vseh zaposlenih v Skupini DH z veljavnimi notranjimi pravili in z njenim etičnim kodeksom.
Spoštovanje integritete
V Skupini DH se zagotavlja spoštovanje integritete, kar pomeni delovanje, s katerim si vsak člen Skupine DH prizadeva za preprečevanje in odpravljanje tveganj, da bi bili v Skupini DH funkcija, pooblastilo ali druga pristojnost posameznika ali skupine za odločanje uporabljeni v nasprotju z zakonom, pravno dopustnimi cilji, etičnimi kodeksi ter v škodo posamezniku ali Skupini DH in vsem deležnikom. Namen zagotavljanja integritete in skladnosti poslovanja hranilnice je varovanje Skupine DH pred škodljivimi posledicami, ki bi lahko izvirale iz neskladnosti njenega poslovanja, in učinkovito upravljanje s tveganjem skladnosti. Zato ima Skupina DH visoko kulturo skladnosti poslovanja in visok standard korporativne kulture, torej integriteto, ki jo ves čas vzdržuje. Takšen odnos pripomore k dejstvu, da je hranilnica na slovenskem trgu pripoznana kot najbolj zaupanja vredna finančna institucija, kar je njena velika konkurenčna prednost.
Sum in prijava nedovoljenega ravnanja
Če zaznate kakršnokoli kršitev Kodeksa poslovne etike ali drugih predpisov, imate pravico na to opozoriti. Nedovoljena ravnanja so ravnanja, ki škodujejo tako hranilnici, zaposlenim kot tudi ostalim deležnikom, zato spodbujamo k prijavi tovrstnih ravnanj. Pristojne službe znotraj hranilnice jih bodo preučile skladno z notranjimi pravili in postopki.
V primeru zaznave suma nedovoljenega ravnanja v Delavski hranilnici so vam na voljo naslednji kanali za prijavo:
- elektronsko, preko obrazca Prijava nedovoljenega ravnanja (spodaj)
- pisno po pošti, naslovljeni na
Delavska hranilnica d. d. Ljubljana,
vodja funkcije skladnosti poslovanja (oziroma direktor sektorja za pravne zadeve in skladnost poslovanja),
Miklošičeva 5,
1000 Ljubljana
s pripisom "osebno", - osebno, med delovnim časom (po vnaprej dogovorjenem terminu) v Sektorju za pravne zadeve in skladnost poslovanja,
- anonimno: dodatno je na voljo možnost oddaje anonimne prijave suma kršitev tudi na portalu Banke Slovenije, in sicer na povezavi: https://www.bsi.si/sl/fizicne-osebe/pritozbe-uporabnikov-financnih-storitev.
PPDFT
Organiziran finančni kriminal in različne oblike financiranja terorizma predstavljata enega večjih izzivov današnjega finančnega sistema. V hranilnici in v Skupini DH imamo ničelno toleranco do vseh oblik finančnega kriminala.
Pri svojem delovanju na področju PPDFT v celoti sledimo mednarodnim standardom. Naši standardi PPDFT ustrezajo slovenski zakonodaji in zakonodaji EU o preprečevanju pranja denarja ter smernicam Banke Slovenije. Standardi prav tako sledijo priporočilom Projektne skupine za finančno ukrepanje za pranje denarja – svetovne medvladne organizacije (FATF). Da bi zagotavljali najboljše možne prakse, redno pregledujemo svoje cilje, metodologije, politike, postopke in strategije za PPDFT, ter redno usposabljamo in ozaveščamo vse zaposlene hranilnice in tudi svoje stranke.
V hranilnici in v Skupini DH smo sprejeli Politiko sprejemljivosti strank, v kateri smo opredelili svojo nagnjenost k sprejemanju tveganj v povezavi s strankami, ki predstavljajo povečano tveganje z vidika možnih zlorab pranja denarja in financiranja terorizma. Cilj politike je doseči višjo stopnjo varnosti in zmanjšanje tveganj za morebitne zlorabe, kakor tudi boljše trženje bančnih produktov pri sprejemanju novih strank in s tem preprečiti, da bi stranka izrabila finančni sistem za nezakonite ali kaznive elemente za pranje denarja ali financiranje terorizma. S politiko daje uprava hranilnice usmeritve, nadzoruje njihovo izvajanje ter določa organizacijske, kadrovske in druge pogoje, ki zagotavljajo učinkovito izvajanje predpisov in dobre bančne prakse na področju boja proti pranju denarja in financiranju terorizma.
Ključni vodili Skupine DH sta pregled in poznavanje stranke, zato na vseh področjih poslovanja dosledno uveljavljamo osnovno in najpomembnejše načelo »KYC« (poznaj svojo stranko – Know Your Customer).